Property Management
Wij als PropertyNext houden van aanpakken en schakelen snel. In de jaren hebben wij een betrouwbaar netwerk opgebouwd aan leveranciers en adviseurs, die ons de mogelijkheid biedt om een hoge kwaliteit van diensten te leveren tegen een marktconforme prijs voor zowel verhuurder als huurder.
Huurder tevredenheid staat bij ons bovenaan, maar wij zien echter altijd de mogelijkheid onze dienstverlening creatief aan te passen naar aanleiding van uw strategie en visie, denk bijvoorbeeld aan herontwikkeling.
Onze kracht ligt in Property Management als een geheel te bekijken vanuit perspectief verhuurder en huurder. Dit doen wij door het combineren van vier services, die samen ons beeld van Property Management onderschrijven.
- Technisch Management
- Facilitair Management
- Project Management
- Financieel Management
Wij bieden de volgende services ook separaat aan (Extra Services):
- Servicekosten Management
- Project Management
Technisch
Management
Het technisch management omvat voor ons een optimale samenwerking met leveranciers op het gebied van installatietechnisch onderhoud, het aanleveren van meerjarenonderhoudsbegrotingen (MJOB), opstellen van budgetten, budgetbewaking en advies betreft CAPEX en OPEX gerelateerde werkzaamheden.
Een optimale samenwerking met leveranciers gaat hand in hand met een goede uitvoering van het facilitair management. Daarom starten wij altijd met een concrete en realistische afstemming van een onderhoudscontract, zie hieronder Facilitair Management.
Facilitair Management
De bouwstenen van ons facilitair management zijn:
- Contractmanagement
- Servicekosten budgetten
- Servicekostenafrekeningen incl. analyses
Contractmanagement
Contractmanagement is dé basis om technisch management optimaal te kunnen uitvoeren. Wij zetten ons relatiebestand en ervaringen graag voor u in, zodat wij werken met leveranciers, die onze visie van Next Level Property Management uitdragen.
Servicekosten budgetten
Het totale budget bestaat uit een vaste- en variabele kostencomponent. Om inzicht te verschaffen in de verdeling en verhouding van servicekosten worden alle kosten gespecificeerd weergegeven in ons softwarepakket Yardi Voyager.
Servicekostenafrekeningen
Jaarlijks stellen wij een servicekostenafrekening samen. Met het aanleveren van de jaarlijkse servicekostenbudgetten en -afrekeningen geven wij een advies af op basis van een grondige analyse.
Ook meer grip en inzicht in uw servicekosten? Ook voor u als huurder kunnen wij Servicekosten Management aanbieden. Voor meer informatie, zie hieronder bij Servicekosten Management
Project Management
Wanneer u gebruikmaakt van ons Project Management nemen wij alle werkzaamheden uit handen. Van de aanvraag van offertes tot opdrachtgeving, projectbegeleiding tijdens de uitvoering en de voor- en eindoplevering.
Bij grote projecten is een aanbesteding een vast onderdeel van het proces. Ook hier geldt dat wij zorgdragen voor de aanvraag en beoordeling van offertes en de opdrachtgeving. De operationele projectbegeleiding zal worden uitgevoerd door de leverancier (projectbegeleider), die de aanbesteding heeft opgezet. Wij zijn nauw betrokken in het gehele traject, monitoren de voortgang en verzorgen de oplevering.
Tot slot bieden wij de optie om op actieve wijze “Sustainability” te verwerken in ons Property Management.
Ook voor Project Management geldt, dat wij onze expertise aanbieden als separate dienst. Voor meer informatie, zie hieronder bij Project Management
Financieel Management
Onder financieel management verstaan wij in de basis het factuurbeheer met betrekking tot contractanten. Factuurbeheer omvat de volgende aspecten:
- Facturen registreren van alle contractanten;
- Facturen beoordelen;
- Betaalbatches klaarzetten.
Alle facturen worden geregistreerd in ons software programma Yardi Voyager. Indien gewenst en in overleg, kan het financieel management worden uitgebreid en bieden wij de mogelijkheid om de huuradministratie te verzorgen van uw vastgoed.
Extra Services